● TRADIŢIE & SĂNĂTATE

Chinezi_logo_Restaurant_Chinezesc_PengYou_Bucuresti

Servire_Diana3_PengYouOare ce mânâncă chinezii care trăiesc peste 100 de ani? Răspunsul este simplu – mâncare chinezească! Secretul acestei mâncări nu este doar gustul, ci mai ales vitaminele şi mineralele ascunse în legumele proaspete, nivelul scăzut de grăsimi, dar bogată în proteine de calitate din surse vegetale. La origine, mâncarea vechilor chinezi avea la bază „cinci boabe”, acestea fiind meiul, grâul, orzul, seminţele de cânepă şi legumele, în special soia. Preparată în combinaţii spectaculoase şi cu mirodenii cunoscute numai de bucătarii chinezi, mâncarea lor tradiţională nu este doar foarte gustoasă şi colorată, ci şi foarte sănătoasă. Astfel, bucătăria chinezească devine un prieten adevărat pentru o viaţă sănătoasă şi plină de energie!

Supa_PengYou

Exact invers decât în Europa!

Servire_terasa2_Restaurant_Chinezesc_PengYou_BucurestiConform tradiţiei din China, folosirea cuţitului şi a furculiţei la masă este un gest barbar, beţişoarele din bambus fiind cel mai bine adaptate pentru mâncărurile preparate în bucăţele mici, felii, fâşii, fideluţe sau cubuleţe. Mai mult, folosirea beţişoarelor impune un mod sănătos de a mânca – bucăţi mici, mestecate mult şi cu înghiţituri rare, o cantitate mică de mâncare fiind suficientă pentru un aport mare de energie.

Servitul unui fel de mâncare din acelaşi recipient este un simbol al relaţiei strânse, iar numărul de praparate trebuie să fie este egal cu numărul celor prezenţi la masă, fiecare fiind asfel respectat. La mesele festive sunt servite până la 16, 18 sau 20 de feluri de mâncare, neapărat în număr par, numărul impar fiind destinat mesei de pomenire. De regulă, ciorbele uşoare se consumă după mâncărurile calde, dar înaintea celor reci. Adică, exact invers decât în Europa!

Servire_terasa3_Restaurant_Chinezesc_PengYou_Bucuresti

Mai jos, vă recomandăm doar câteva dintre ingredientele specifice bucătăriei chinezeşti şi principalele lor beneficii pentru sănătatea corpului şi a minţii.

Orez chinezesc PengYouOREZUL conţine numeroase minerale, vitamine şi componente organice care ridică nivelul de energie al organismului. Conţine proteine de calitate superioară, fiind aproape de valorile proteice ale oului. În plus, orezul reprezintă o importanta sursă de nutrienţi: tiamină (B1), riboflavină (B2), niacină (B3), fosfor, fier şi potasiu, nu conţine colesterol, sărac în sodiu şi grăsimi. Orezul brun (nedecorticat) are de 3 ori mai multe fibre, este bogat în vitamina B, fier, calciu şi seleniu. Aliment non-alergenic şi usor de digerat, orezul este unul dintre cele mai sănătoase alimente.

Urechi de lemn PengYouURECHILE DE LEMN au proprietăţi anticoagulante şi îmbunătaţesc circulaţia sangvină. Studiile ştiinţifice au arătat că previn arteroscleroza şi colesterolul, micşorând nivelul de lipoproteine de densitate mică – aşa numitul colesterol “rău” din sânge. Au efect antitumoral crescând nivelele interferonului şi interleukinei-2 şi stimulează producţia macrofagilor care se luptă cu germenii. Sunt un stimulator al sistemului imunitar, care ajută la lupta cu infecţiile, în special cele cronice Chiar şi în cantităţi mici, ciupercile urechi de lemn pot subţia sângele, ajutând la prevenirea bolilor cardiace şi a accidentelor vasculare celebrale.

Curry PengYouCURRY este micul făcător de minuni, o plantă înrudită cu ghimbirul, care poate ajuta la tratarea artritei, a de­menţei şi poate distruge celulele cance­roa­se. Persoanele care consumă zilnic o cantitate mică de curry prezintă riscuri mai mici de a se îmbolnăvi de diabet, chiar dacă prin stilul de viaţă şi moştenirea genetică se confruntă cu riscuri crescute. Curcumina, prezentă în turmeric, unul dintre ingredientele condimentului curry, este cunoscută pentru proprietăţile sale antiinflamatorii, antioxidante şi anticancerigene. Mai mult, se pare că reduce numărul celulelor canceroase rezistente, prevenind reinstalarea bolii.

Usturoi PengYouUSTUROIUL poate stimula refacerea creierului şi a sistemului imunitar. Organismul produce mai mulţi anticorpi şi limfocite, globulele albe care luptă împotriva infecţiilor şi a cancerului. Usturoiul crud conţine multă alicină, substanţa care îi conferă gustul caracteristic şi puternica acţiune antibacteriană. În plus, are proprietatea de a regla nivelul glicemiei, detoxifică organismul, tratează infecţiile fungice, combate viermii intestinali şi paraziţii, reduce nivelul de colesterol din organism, reduce tensiunea arterială şi ajută corpul să lupte împotriva alergiilor.

Ardei iute PengYouARDEIUL IUTE are proprietăţi antiinflamatoare şi calmante, fiind bogat în vitamina A şi C, cu rol important în lupta contra infecţiilor. Unele studii susţin că un consum regulat de ardei iute poate reduce şi preveni inflamaţiile din organism. Mai mult, este bun pentru bun pentru inimă, echilibrează tensiunea, ameliorează sinusurile congestionate, stimulează imunitatea, previne ulcerul gastric şi susţine pierderea kilogramelor, fiind şi un bun afrodisiac. Oamenii care consumă din belşug ardeiul iute, au şanse mai mici de a face atac de cord, accident vascular cerebral sau embolie pulmonară.

Salata alge PengYouALGELE MARINE sunt bogate în compuşi minerali, cu rol principal rol în regenerare. În compoziţia algelor intră oligoelemente, cantităţi semnificative de iod, brom, magneziu, potasiu, sodiu, calciu, fosfor, sulf, clor, cupru, siliciu. Conţin vitaminele A, B1, B2, B6, B12, C, D, E, K, PP şi reprezintă o sursă proteică prin acizii aminaţi (metionina, serina, acid glutamic, cistina), dar conţin şi glucide, clorofilă, substanţe antibiotice şi au un conţinut uriaş în fibre de celuloză. Consumate intern, algele stimulează glandele endocrine şi imunitatea, stimulează circulaţia sângelui, combat retenţia, au efect antiinflamator şi antireumatic, pot corecta unele forme de hipotiroidie. Fibrele alimentare din alge împiedică depunerea de grăsimi pe pereţii vaselor sangvine şi reduc astfel riscul de ateroscleroză şi infarct miocardic. Algele au efect energizant şi asupra ficatului, facilitând eliminarea toxinelor.